loader
FERTAN
FERTAN TAPOX SET 2-K, COATING VOOR BRANDSTOFTANK | ANTI-ROEST, 285ML + 160ML
Ref: SIN 24030 - 8718953685350
60,81
incl. btw
Minder dan 2 op voorraad
Leveringstermijn: 1 dag
Op voorraad
14 dagen bedenktijd
Gratis verzending vanaf € 50.00 (BE)
Fertan Tapox is een 2K tanksealer die speciaal is ontworpen om een brandstoftank te voorzien van coating om roestvorming te voorkomen. Na het ontroesten van uw brandstof tank met Fedox brengt u deze Tapox sealer aan om te voorkomen dat uw benzinetank weer gaat roesten. Deze Tapox tanksealer wordt geleverd in een 2K set van 285ml (+160ml harder), genoeg voor een benzinetank van ongeveer 35-40 liter.

Eigenschappen:
• Brandstofbestendig
• Bestand tegen ethanol
• Roestwerend
• Temperatuurbestendig tot 80 °C
• Extreem sterk

Toepassingen:
• Geschikt voor alle soorten brandstoftanks (bijv. Motorfiets, auto, boot, schip, stookolietank, industriële tank).

Voorbehandeling met FeDOX is alleen nodig als er ernstige corrosie in de tank is. Dit product verwijdert roest op het blanke metaal. Voeg 10% van het totale volume FeDOX toe aan de tank en vul het resterende volume met ca. 60 °C warm water. De reactietijd wordt verkort door het toevoegen van dit warme water. De mengverhouding kan ook worden verminderd afhankelijk van de corrosie (aanbevolen mengverhouding is 1 deel FeDOX + 9 delen water). Laat dit mengsel ten minste 12 uur reageren.

Laat de tank na de reactietijd volledig leeglopen en spoel deze meerdere keren zeer grondig met schoon water. Als er nog steeds corrosie in de tank is, kan het afgetapte FeDOX-mengsel opnieuw worden gebruikt voor een tweede behandeling.

Roestverwijdering + corrosiebescherming Fertan roestomvormer
Sluit alle openingen. Controleer van tevoren (bijvoorbeeld met water) of alle openingen dicht zijn om besmetting / verkleuring door lekkend materiaal te voorkomen. In de volgende stap kunt u de meegeleverde FERTAN roestomvormer in de nog vochtige tank plaatsen. Draai en schud de tank om het hele binnenoppervlak volledig nat te maken. Zodra het binnenoppervlak van de tank volledig is bedekt met de roestomvormer, kan de overtollige vloeistof in een opvangbak worden gegoten. Het verzamelde materiaal kan niet worden hergebruikt en moet worden weggegooid. (Raadpleeg het veiligheidsinformatieblad voor verwijderingsinstructies.) Laat het product minimaal 24 uur reageren bij 20 ° C. Spoel de tank na de reactietijd grondig met water totdat er geen deeltjes meer zichtbaar zijn in het spoelwater. Controleer indien nodig het spoelwater op resten met een wit koffiefilter. Door dit proces wordt een complete en materiaalvriendelijke roestverwijdering bereikt en wordt de verwijdering van gezond metaal voorkomen. (Bij mechanisch ontroesten wordt ook gezond materiaal verwijderd.)

Coating van de binnenkant van de tank met 2-K tankcoating
In de volgende stappen wordt de tank afgedicht met Tapox, een brandstofbestendige 2-componenten epoxycoating.

Voorbereiding voor de Tapox coating:
Open het blik TAPOX (component 1) en roer de hars tot een homogene massa. Open daarna de TX 10-bus (component 2) en giet de inhoud volledig in het TAPOX blik. Meng vervolgens beide producten tot een klontvrije vloeistof met een lage viscositeit. (Een accuboormachine met een roerhulpstuk is zeer nuttig hiervoor. Beide componenten kunnen in het originele TAPOX blik worden gemengd.

Het toepassen van de Tapox coating:
In de eerste stap moeten alle resterende openingen worden gesloten. De brandstofbestendige 2-componentencoating wordt vervolgens in de roestvrije, droge tank geplaatst. Als u ook de originele tankdop wilt gebruiken om deze te sluiten, plaatst u een stevige plastic folie eronder om vervuiling of verstopping van de tankventilatie te voorkomen. TIP: Er zijn universele tankdoppen in de verkrijgbaar die na het coaten weggegooid kunnen worden. Bedek nu voorzichtig de binnenkant van de tank met het product door te draaien en te schudden. Verwijder vervolgens voorzichtig de vuldop en de afvoeropening / brandstofkraan en laat het overtollige product in de originele TAPOX-bus lopen. Veeg spatten aan de buitenkant onmiddellijk af met Nitro- of universele thinner en laat deze niet opdrogen.

Nabehandeling van de Tapox coating:
De coating is een 2-K epoxyhars. Daarom is veel zuurstof nodig om volledige en correcte uitharding te garanderen.
Omdat de zuurstof in een tank onvoldoende is, moet de tank onmiddellijk na gebruik worden belucht. Controleer voor het aanbrengen van de coating of de beoogde ventilatie voldoende is. De coating moet ca. 5 uur worden geventileerd. Vervolgens kunt u de ventilatie van de tank scheiden en de coating volledig laten uitharden gedurende 72 uur. Beweeg de tank niet tijdens de eerste uren van uitharding. Vergroot de ventilatie bij zeer hoge temperaturen of zeer hoge luchtvochtigheid met ca. 50%.

WAARSCHUWING! Gebruik geen elektrische apparaten (bijv. Een heteluchtblazer) om lucht toe te voeren, omdat het ontsnappende oplosmiddel een explosief mengsel kan vormen. Geen open vuur, niet roken! Zorg voor goede ventilatie op de werkplek. (Gebruik bijvoorbeeld een compressor met een bijbehorende drukregelaar)

Test het resultaat
Wanneer de tankcoating is afgewerkt met Tapox, kan de volgende procedure worden gebruikt om te controleren of deze volledig is uitgehard. Voeg ongeveer 50-100 ml brandstof of verdunner toe aan de tank en draai de tank. Na ongeveer 10 minuten kunt u de vloeistof aftappen. Als er nu een roodachtige verkleuring van de vloeistof is, is er nog geen volledige verharding opgetreden.
Als de vloeistof net zo helder is als bij het vullen, kan worden uitgegaan van volledige uitharding.